Voksne partier

VOKSNE

Kom i form med GymX!

GymX er Norges Gymnastikk- og Turnforbund sitt mosjons- og treningskonsept for voksne.

Vi ønsker å gi et allsidig og godt mosjonstilbud til alle våre voksne medlemmer, og tilbyr derfor et variert utvalg timer som vil passe for ulike behov; fra lettere partier uten hopping og løping til litt hardere timer for de som ønsker det. Vi har også timer med varierte opplegg, hvor aktivitetene vil variere mye fra gang til gang. Felles for alle timene er at det drives trening til musikk, og at alle timene inneholder oppvarming, kondisjons- og styrketrening og uttøying. Det som er ulikt er typen opplegg, intensiteten og vanskegraden på aktivitetene.

GymX damer (Stram opp)
Instruktør: Eli Skiftesvik

Denne timen passer for alle, uansett form og alder. Det legges like mye vekt på styrketrening som på kondisjon. Trinnene er enkle, og intensiteten er lav (helt uten hopp eller løping). Timen passer godt både for deg som ikke har trent før, og for deg som har trent litt før, men ønsker en time uten løping og hopping. Med noen tilpassinger kan dette også være et tilbud for deg som nettopp har født eller for deg som vil trene deg opp igjen etter en skade (gi i så fall beskjed om dette til instruktøren når du begynner slik at øvelsene kan tilpasses din situasjon).

GymX damer (Aerobic)
Instruktører: Anne Birthe Berntsen Bø og Hildegunn Engelsen

Dette er timen for deg som vil ha allsidig og variert styrke- og kondisjonstrening. Her vil du få prøve aerobic, step, sirkeltrening og ulike typer intervalltrening. Trinnkombinasjonene er middels vanskelige, og intensiteten er middels høy (timen inneholder noe løping og/eller hopp). Timen passer for deg som har trent litt før. Helt utrente må kanskje tilpasse øvelsene noe i starten. Timen passer ikke for deg som nettopp har født.

GymX damer (Litt av hvert)
Instruktør: Mona Helen Farstad
Dette er en time med avanserte trinnkombinasjoner, for deg som vil ha en utfordring. Koreografien er delvis basert på grunntrinn fra aerobic, men inneholder også elementer og trinn inspirert av ulike typer dans. Intensiteten er middels høy. Denne timen passer for alle som liker trening med avansert koreografi, eller som er glad i å danse. På grunn av vanskegraden i koreografien er noe erfaring fra aerobic og/eller dans en fordel. Hver time vil også inneholde styrkeøvelser for mage og rygg. Timen passer både for deg som har trent en del for, og for deg som ikke har trent på en stund.

GymX herrer (Litt av hvert)
Instruktør: Helga Iren Nessen

Dette er timen for herrer som vil ha allsidig og variert styrke- og kondisjonstrening. Her vil du få prøve aerobic, step, sirkeltrening og ulike typer intervalltrening. Trinnkombinasjonene er enkle, og intensiteten er middels (noe løping og/eller hopp). Timen passer både for deg som har trent litt før og for deg som ønsker å komme i gang med trening. Helt utrente må kanskje tilpasse øvelsene noe i starten.

Trimparti for herrer
Instruktør: Odd Michelsen

Partiet passer for alle aldre uansett form.

I tillegg har vi trening av program for de som ønsker på delta på turnstevner:

Team Laksevåg
Instruktør: Linda Mikalsen
Team Laksevåg er en oppvisningstropp, som deltar på turnstevner i inn og utland. Troppen består av ca 40 kvinner og menn. Troppen trenger nye medlemmer, det er bare å møte opp.

Programtrening damer
Instruktør: Tone Sanne
Deltakerne på partiet trener for å delta på krets-, vestland- og landsturnstevener.

Programtrening Herre veteraner
Instruktør: Odd Michelsen
Deltakerne på partiet trener for å delta på krets-, vestland- og landsturnstevener.

Treningstider for disse partiene finner du under Treningstider.