Husregler for møte-/selskapslokalet i klubbhuset
Leiers ansvar:
Generelt
- Overtakelse av lokalet etter avtale.
- Leietaker skal være til stede på leiedagen.
- Det kan avtales rydding neste dag dersom lokalet er ledig.
- Avbestilling av helgearrangementer (fredag, lørdag eller søndag).
kr 500,- ved avbestilling 14 dager før arrangementet.
kr 1000,- ved avbestilling 1 uke før arrangementet. - Dersom lokalet er i en slik forfatning at det må foretas ekstra rengjøring/rydding vil leietaker bli fakturer med kr 750,- pr ekstra time.
- Eventuelle skader på inventar eller bygning, må økonomisk dekkes av leietaker.
Under arrangementet
- Det må ikke benyttes glitter som fester seg til gulvet (det kan føre til at det må foretas ekstra vask – se info over).
- Dersom det søles mye på gulvet i løpet av kvelden må dette tørkes opp. Dere finner våtmopp på herretoalettet.
- All røyking i klubbhuset er ulovlig.
- Røkere bes benytte døren ut mot Johan Berentsensvei (dvs hoveddøren).
- Påse at vinduer og dører er mest mulig lukket under den del av arrangementet hvor det spilles musikken. Unngå å åpne døren mot banen.
- All musikk må være slutt senest kl 01.30.
- Lokalet må være forlatt senest kl 02.00.
- Vær vennlig å minne gjestene på å ta hensyn til naboene når de forlater klubbhuset, slik at dette går rolig for seg.
Etter arrangementet
- Alt utstyr skal vasket etter bruk. Glass og bestikk må tørkes med håndkle.
- Alt utstyr skal plasseres tilbake i skap og skuffer.
- Kjøkken og toalett må ryddes.
- Bord skal vaskes før stolene settes opp igjen på bordet.
- Møblene skal settes på plass slik de stod når dere ankom lokalet. Stolene skal settes opp på bordene.
- Unngå å dra noe over gulvet.
- Se over møblene at disse er rene og i orden.
- Det skal være ryddet når man forlater lokalet.
- Boss skal sorteres. Restavfall skal legges i søppelspann som står på anvist plass. Husk å låse søppelspannet.
- Annet boss (eks, flasker, bokser og kartonger) skal tas med og kastes andre steder.
- Eget utstyr bes tatt med.
Uleiers ansvar:
- Gi informasjon om bruk av lokalet.
- Demonstrere bruk av kjøkkenmaskiner, alarm, takvifte etc.
- Vaske gulv etter arrangementet.
Spørsmål kan rettes til:
- Marianne Tepstad Heier - mobil 924 39 940
Lykke til med arrangementet og takk for hjelpen med å holde klubbhuset vårt i god stand!!
Laksevåg Turn- og Idrettslag